25 януари 2009

За трафика, КАТ и други истории на пътя

Реших да описвам разни "странности" по улиците и пътищата на София и страната, защото всеки ден се сблъсквам с тях и вече се натрупват много
В темата ХораПътищаАвтомобили смятам да коментирам неща като:
- Правила за движение / паркиране - които по никакъв начин не помагат на общата организация на движението в съвременния град
- "Странни" практики на КАТ за контрол на движението - тук имам особено "ЯДЛИВО" отношение, защото смятам че тези които се възползват от служебното си положение са за затвора.
- Ежедневни простоти, на които всички сме свидетели всеки ден - тук можете да публикувате и Вие (чрез коментари и Ваши "впечатления").
- Интересни и любопитни факти, снимани или видяни от мен по пътищата на родината.

За начало ще започна темата за двупосочните тесни улички в кварталите.

Сигурно всяка сутрин Ви се случва на излизане за работа да трябва да се провирате по тесните улички в квартала си, където от ляво или дясно или и от двете страни са паркирали коли и има място да мине само една кола между тях. Обаче улицата е двупосочна и винаги насреща идва някой, който има също толкова предимство да мине колкото и Вие.
Е започва едно провиране едно псуване и т.н шофьорски неволи.

Разбира се в тази ситуация виновни са тези които са си паркирали колите където не им е мястото.
Да обаче тези коли нали трябва да паркират някъде. Не може да забраним на хората на имат коли...

А закона който е уредил улиците да са двупосочни е създаден през далечните години когато бях малък и по бул. Дондуков минаваха 5 коли на час и 2 трамвая. Сега обаче колите са повече от хората (почти) и движението трябва да се реорганизира съобразно мащабите на развитие на града.
Малките малки улички отдавна трябваше да станат еднопосочни, с място за паркиране от едната страна (не помня коя) съгласно закона. има всички предпоставки. по кварталите уличките са успоредни и пропорционално разпределени между големите булеварди, така че да може движението по тях да става в едната посока и да не се създават предпоставки за задръствания.
В центъра уличките са на този принцип, и разбира се въведоха синя зона по тях, но така е по-добре. Време е някой да помисли и за кварталните улици. може би следващите кметски избори са добър повод....
Помня че когато Патриарх Евтимий стана еднопосочен - трафика там стана значително по-добър - а тогава в София имаше сигурно едва 100000 коли.
Това е малка брънка в справянето с трафика в София, но всяка брънка помага по малко - най-малкото да не сме толкова изнервени шофьори.

Малък пример как трябва да бъде...
.

Няма коментари :

Публикуване на коментар