В темата ХораПътищаАвтомобили смятам да коментирам неща като:
- Правила за движение / паркиране - които по никакъв начин не помагат на общата организация на движението в съвременния град
- "Странни" практики на КАТ за контрол на движението - тук имам особено "ЯДЛИВО" отношение, защото смятам че тези които се възползват от служебното си положение са за затвора.
- Ежедневни простоти, на които всички сме свидетели всеки ден - тук можете да публикувате и Вие (чрез коментари и Ваши "впечатления").
- Интересни и любопитни факти, снимани или видяни от мен по пътищата на родината.
За начало ще започна темата за двупосочните тесни улички
Сигурно всяка сутрин Ви се случва на излизане за работа да трябва да се провирате по тесните улички в квартала си, където от ляво или дясно или и от двете страни са паркирали коли и има място да мине само една кола между тях. Обаче улицата е двупосочна и винаги насреща идва някой, който има също толкова предимство да мине колкото и Вие.
Е започва едно провиране едно псуване и т.н шофьорски неволи.
Разбира се в тази ситуация виновни са тези които са си паркирали колите където не им е мястото.
Да обаче тези коли нали трябва да паркират някъде. Не може да забраним на хората на имат коли...
А закона който е уредил улиците да са двупосочни е създаден през далечните години когато бях малък и по бул. Дондуков минаваха 5 коли на час и 2 трамвая. Сега обаче колите са повече от хората (почти) и движението трябва да се реорганизира съобразно мащабите на развитие на града.
Малките малки улички отдавна трябваше да станат еднопосочни, с място за паркиране от едната страна (не помня коя) съгласно закона. има всички предпоставки. по кварталите уличките са успоредни и пропорционално разпределени между големите булеварди, така че да може движението по тях да става в едната посока и да не се създават предпоставки за задръствания.
В центъра уличките са на този принцип, и разбира се въведоха синя зона по тях, но така е по-добре. Време е някой да помисли и за кварталните улици. може би следващите кметски избори са добър повод....
Помня че когато Патриарх Евтимий стана еднопосочен - трафика там стана значително по-добър - а тогава в София имаше сигурно едва 100000 коли.
Това е малка брънка в справянето с трафика в София, но всяка брънка помага по малко - най-малкото да не сме толкова изнервени шофьори.
Малък пример как трябва да бъде...
.
Няма коментари :
Публикуване на коментар