08 април 2009

Държавна подкрепа по време на криза

Днес имах нещастието отново  да се сблъскам с държавната администрация в лицето на Агенция митници.

От 2007 година сме член на  ЕС и основната част от дейността на фирмата ни вече не минаваше с "благословията" на тази "организация".

За няколко години бях щастлив, докато не настана криза и улегналите бизнес канали не утесняха и спряха да носят такъв интерес, както в "славните" времена на пост-социализма (защо ли вмъквам "пост"?)

 

 

Разбира се трудните времена изнервиха всички, и в последните месеци стана трудно да се работи в търговски фирми, като моята (да отбележа, че не съм собственик, но всяка фирма в която съм работил си я смятам за МОЯ, още от 17-годишен).

Тягостното усещане, когато склада ти е пълен със стока, а никой не се обажда да поръчва каквото и да е направо убива предприемаческия дух. В ситуации като тази, всяка продажба е светъл лъч в тунела и дава надежда, че кризата отминава.

 

Преди няколко дни получихме запитване от съседна държава за стоки, които от доста време имахме на склад. Количеството беше дори по-голямо от наличното в склада ни. След кратко пазарене с радост предложих добра оферта за цялото налично количество, дори без да съгласувам цената с шефа ми (който отсъстваше тогава).

Вчера клиента се обади и потвърди, че идва да вземе стоката. дори искаше да дойде същия ден, но тъй като част от стоката не бе освободена от митнически склад, ни трябваше половин ден да я освободим и да я приготвим за износ. С големи усилия убедих клиента да дойде на другия ден (т.е. днес). Освен, че част от стоката ми трябваше да се освободи от митн. режим - складиране, ми трябваше и малко усилия да обера всички налични количества от склада и от стилажите в магазина. Дори исках да изтегля количествата от склада ни в Русе, но за около стотина евро повече не си струваше геройството и разходите за куриер.

 

Както и да е, клиента дойде лично да си вземе стоката със собствен транспорт на сутринта. С малко уговорки го убедих да изчака до обед и след като натоварихме успешно отиде на митница към 11,30 часа. Спедицията който използвам за представител направи документите дори предварително, но разбира се митничари не поемат работа след 11,30 и трябваше да чакаме да хапнат та да обработят декларацията.

Оставих клиента в добрите ръце на колегите от спедицията с надеждата, че до час-два всичко ще е наред. Към 16:30 обаче, клиента ми звънна бесен, че още нищо не е станало. !!??!!??

Обадих се в спедицията да видя какво става и с учудване разбрах, че в системата на митниците, за този тип изделия излизал профил за специална проверка от Агенция Митници и никой, дори началника на митницата не смее да вземе отношение по казуса с този износ. До колкото разбрах, ставало дума за проверка за защита на търговските марки. До края на деня така и не се намери решение на въпроса.

Клиента ми беше толкова бесен, че заряза стоката в спедицията и поиска да му върнем парите.

Трябваше да му потвърдя.

За съжаление едва ли ще купи нещо от нас в бъдеще.

Разбира се можехме да се запънем и да го накараме да си вземе стоката на другия ден, защото с нищо не сме виновни по този въпрос, но фирмата ни не е такава и си държим на клиентите (дори и тези които едва ли ще купят пак).

 

И така, благодарение на намесата на държавната администрация, провалихме си сделката и загубихме клиент. А беше обещаващ.

Какво да кажа?

Благодаря на държавния апарат, че подкрепя бизнеса!

 

 

16 март 2009

Бойко Борисов No1


Бойко Борисов е наистина номер 1.
Изявите му в медиите са толкова добре планирани, че всеки прохойдащ политик може само да се учи.
Както и всички досегашни PR меропричтия, появяването му в MUSIC IDOL идва в най подходящия момент - на първия малък концерт.
Дори си мисля, че ако беше изчакал някой ГОЛЯМ концерт, който повече би му прилягал, щеше да изпусне момента и да трябва да търси друго шоу. (може би VIP BROTHER) Но и то щеше да е сдъвкана кампания.

Чудя се дали закачките с двамата водещи (които са полуидиоти) са така добре режисирани и на място?

Е шоуто още не е свършило и ми е интересно какво още ни чака?

09 март 2009

Реклами в поликлиниките



"ВНИМАНИЕ! Всички родени през посочените години подлежат на планова имунизация"

Това е реклама на лекарство за по-добро самочувствие на жени влизащи в климактериум. Оформена е, като обява разположена на табло пред лекарските кабинети и прилича на обявите, които личните лекари поставят на вратите на кабинетите си и приканват пациентите да си направят някаква задължителна имунизация. Обикновено това касае децата, защото само за тях имунизациите са задължителни.
Това е много оригинален начин за реклама на лекарства, но дали е коректен спрямо пациентите. Навява на мисълта, е наистина е задължително да си направиш такава имунизация. А всъщност лекарството, което се предлага е само профилактично

Докато чаках в коридора, над глава ми имаше разположен дисплей, от който постоянно ме облъчваха реклами на лекарствени средства. Канала беше МЕД ТВ и вероятно се разпространява специално в поликлиники и болници. Напомня на старите радиоточки но в съвременен вариант.


Живеем в 21-ви век - нали!

07 март 2009

Мюнхен - силен филм



Този филм ме разплака почти.

Зададе ми много въпроси, на други ми отговори, и ме накара да си задам нови...

Киното е силно изкуство

Браво на Спилбърг - прекрасна работа