03 юли 2009

Иван Костов ми отговори

Да, Иван Костов ми отговори лично въпреки, че въпросът ми не бе конкретен нито отговора....
------------------------------------------
Стефане, привет!

Благодаря Ви за добрите думи и пожеланията. Съгласен съм за обремененостите, които носим от комунистическия режим.

Моят отговор на Вашия въпрос е „реформа на образователната система” -
реформа, която ще научи младите хора да си поставят цели, да вземат решения, да правят планове за тяхното постигане и да носят отговорност; ще ги научи да поставят на първо място сред своите лични ценности професионалното си израстване; ще ги научи да се реализират чрез професията си.

Вижте и моя видео отговор по въпроса за българското образование:

www.otgovori.eu/index.php?a=18

Бъдете здрав!
Иван Костов
--------------------------------------------------------

Разбира се, че отговора на въпроса "Как да се научим..." е "чрез по-добро образование"

Това е отговора на човек, който търси кардинално решение на проблема, а не дава просто удобен популистки отговор, който има предимно "мандатен" характер.

За съжаление сме принудени да се съгласим, че единствения начин да приемем новостите е като създадем предпоставки поне децата ни да се научат да приемат живота по съвременен начин. Което обаче означава, че хората които вече сме се изградили личности, сме обречени да живеем с духовете от отминали векове, богати на хубави лозунги и подарени години, спомени за хубавото евтино време или жал за пропиляните възможности, омраза и ненавист към следите от онова време и не на последно място изкривена представа за това какво е правилно и неправилно.

Аз, като не толкова далновиден човек търсех отговор на текущия въпрос Как да се научим да работим съвременно сега, не след 2 поколения.
Е, има начин: като си пратим служителите на стаж или друг вид обучение на запад, поставим им условия и цели за развитие и стриктно ги следваме. Разбира се, не може всички да идат в чужбина, но в някои случаи, не е необходимо ние да ходим там, а да донесем техните постижения тук.
Например: Ако разчитаме хората в офиса да си планират и разпределят времето пълноценно, а на тях не им се отдава (защото не им е изгодно), просто прилагаме система за управление на персонала, в която всеки човек си знае мястото, принуден е да прави каквото се очаква от него, не се занимава със странични дейности и не му се дава възможност (няма време) да се разсейва с глупости.
Мисля, че кризисното време е идеалния момент да се пречупят старите идеологии за това защо му е на човек да работи.

Ето още един положителен ъгъл на икономическата криза.

5 коментара :

  1. Хубаво е,че го е направил.Какви ли не чудеса стават преди изборите.Би ми се искало да получаваме отговори през цялата година и се надявам това да продължи.

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурен съм, че не само преди избори ще получиш отговор от политиците от ДСБ!

    ОтговорИзтриване
  3. Ти на Костов вярваш ли му? Щото има, които пък вярват на Станишев, други на царя, на Доган му вярват турците и тъй - български политически живот. Пълна трагедия.
    Аз викам да ги изринем всичките. Нищо, че единият крадял по-малко, може би, другия повече, но по един позитивен начин...А, за Костов, щом прибраха Шулева и Свинаров, аз лично нямам въпроси към него, нито ме интересуват отговорите му на въпроси, които му задават други.

    ОтговорИзтриване
  4. да позная ли?.....ти вярваш само на майка си налииии....?

    ОтговорИзтриване
  5. @krizt и @Аноним1 - това е добра кампания, открита и пряма. Целта и е да "отвори сорса" на идеите на сините. След изборите отговорите ще са в петък на парламентарен контрол (надявам се)
    Целта на Костов е се доближи още повече до интернет обществото, което както писах по-рано определено преобладава от негови поддръжници, и в същото време се разраства стремглаво.

    @Аноним2 - разбира се, че вярвам на Костов, иначе нямаше да пиша тия неща. разбира се че и на Станишката има кой да вярва нали си го избрахме за премиер, пък и Доган и Царя, но разбираш ли на тях вярват все по-малко хора за разлика от Костов при който май е обратното в последно време....

    @Анонимчо3 - Да, вярвам и на майка ми, все пак - родила ме е, възпитала ме е...

    Хубаво е да имаш родители, ако не знаеш!

    ОтговорИзтриване